wtorek, 11 sierpnia 2015

James Patterson - "Listy pisane miłością"

źródło
TYTUŁ: Listy pisane miłością
AUTOR: J. Patterson
WYDAWNICTWO: Świat Książki
DATA WYDANIA: 2006
STRON: 168

"Bo czymże tak naprawdę jesteśmy, jeśli nie sumą tego, co się nam przydarzyło." [1]

Jennifer przeżywa ciężkie chwile, ciągle opłakuje śmierć swojego męża - miłości jej życia, jednocześnie oskarżając się o jego śmierć, oraz ich małego "orzeszka". Zatopiła się w pracy, pisze felietony i tylko tym żyje. Jedynym jej odstępstwem od pracy są spotkania z najlepszą przyjaciółką, która umie słuchać i zachęca do mówienia, która przytuli i otrze łzy, która zachęci do działania - jej babcia Sam, która wychowywała ją po śmierci rodziców. Pewnego dnia Jennifer dostaje wiadomość że Sam jest w szpitalu w śpiączce, wyjeżdża do Lake Geneva, do domku babci do jej miejsca gdzie czuje się dobrze i które ma mnóstwo szczęśliwych wspomnień.  Po powrocie ze szpitala w domu w swoim dawnym pokoju Jennifer znajduje na łóżku paczuszki zaadresowane do niej, to listy od babci w których opowiada jej o swoim życiu. 

Jennifer czyta i poznaje swoją babcię na nowo, jej pierwsze spotkanie z dziadkiem i prawdziwe z nim życie, które nie było takie jak się wydawało. Przeczytała o: jej wielkiej tajemnicy miłości - ale nie do dziadka, pragnieniach, życiu jakie wiodła. Ale to nie tylko zwykłe listy, w nich Sam przekazuje Jennifer pewne wiadomości.
Przyjazd do babci dla Jennifer niesie jeszcze coś za sobą, spotkanie z dawnym znajomym - Brendanem, wtedy byli dziećmi, teraz może połączyć ich coś więcej. Ale czy Jennifer jest gotowa na związki? Czy odczyta wskazówki z listów? Czy da radę unieść na swoich barkach następne złe wiadomości? - jakie Brendan jej przekaże.

"Długo wydawało mi się, że życie - prawdziwe życie - dopiero kiedyś się zacznie. Tymczasem na mojej drodze ciągle pojawiały się jakieś przeszkody, zawsze było coś, co należało zrobić wcześniej: coś, co wymagało załatwienia, czas, który należało komuś poświęcić, dług, który trzeba było spłacić. Dopiero potem miało się zacząć prawdziwe życie. Aż wreszcie w którymś momencie zdałem sobie sprawę, że moje życie to owe przeszkody." [2]

Wspaniała książeczka o: miłości i poszukiwaniu swojego sensu życia, poznawaniu rodziny, walce, wspomnieniach, żalu, kompromisach, cierpieniu. Okładka może sugerować lekką wakacyjna lekturę z miłością w tle, miłość jest i to taka wspaniała, pokazana przez pryzmat dwóch różnych kobiet - Sam i Jennifer, ale jednocześnie lektura niesie ze sobą ogromną dawkę emocji i nadziei, przy niej łezki mi popłynęły. Lektura o miłości i poszukiwaniu swojego miejsca i swojego szczęścia, o tym że nawet po stracie, w bólu, nie możemy zamykać się na innych. Gorąco Wam polecam - warto :)

[1] str.67
[2] str.53

Moja ocena: 5,5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


4 komentarze:

  1. Mam tę książkę, tylko w innym wydaniu. Super, że jest taka wartościowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisarza kojarzę, ale książkę nie. Widzę,że muszę nadrobić. Od czasu do czasu czytam tego typu powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może w końcu sięgnę po tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka emocjonująca książka o miłości to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...