piątek, 28 czerwca 2013

Jacques Neirynck - "Proroctwo o Watykanie"

źródło
TYTUŁ: Proroctwo o Watykanie
AUTOR: J. Neirynck
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo M
DATA WYDANIA: 2007
STRON: 244


Gdy przystąpiłam do czytania książki okazało się że to trzecia cześć trylogii Jacquesa Neiryncka, mam nadzieje że to nie ma znaczenia i przy czytaniu nie będę odczuwała braku pierwszych dwóch części, do tego doczytałam się że to thriller, a powiem że jak do tej pory nie czytałam thrillera religijnego, a tym bardziej o papieżu, jestem ciekawa tej książki ...

Emmanuel został wybrany przez konklawe na głowę Kościoła katolickiego, jest pierwszym papieżem wybranym ze Szwajcarii, przybrał imię Jan XXIV. Emmanuel chce być papieżem reformatorem, chce zaprowadzić pewne zmiany, jednak odkrywa że Watykan działa jak dobrze naoliwiona maszyna, gdzie jego współpracownicy nie chcą zmian, a niektórzy chcą władzy. Emmanuel jest osamotniony w swoich działaniach, odkrywa również że ktoś chce się go pozbyć. Podczas wizyty rodzeństwa w Watykanie dzieli się z nimi tymi wiadomościami, podejmują działania mające zapobiec ... zamachowi na życie papieża. Emmanuel jednak nie może siedzieć bezczynnie, sam wykonuje pierwszy ruch, wykrada z tajnych archiwów Watykanu pewne dokumenty i ucieka. Jedzie pociągiem do Mediolanu, gdzie musi poczekać na inny pociąg, nieoczekiwanie w barze spotyka swojego kuzyna Jeana Batsi, któremu opowiada swoją historię, od tego spotkania ich drogi połączyły się, Emmanuelowi zostaje skradziony portfel wraz z dokumentami, biletem i pieniędzmi, Jean bierze go pod swoje skrzydła i pokazuje życie włóczęgi. Zabiera go w odludne miejsca dworca Mediolańskiego, poznaje z uciekinierami, uchodźcami. Podążając do Francji napotykają na swojej drodze różnych ludzi, poznają ich historie, Emmanuel zaczyna także odkrywać nowe życie, jednocześnie poznając z innej strony życie księży i zakonnic, co daje mu wiele do myślenia. Zadziwiające jest to że świat nie dowiedział się o jego zniknięciu, odkrywają że w Watykanie jest jego sobowtór, który umiera - tym samym Emmanuel nie ma jak udowodnić kim jest, stracił swoją tożsamość, jest poszukiwanym przez policję włóczęgą podejrzanym o popełnienie podwójnego morderstwa.

Jak daleko sięgają macki mafii? Czy spisek w Watykanie jest wspierany przez mafię? Czy Emmanuelowi uda się umknąć prześladowcom? Czy spotka się z rodzeństwem? Czy powróci do Watykanu? Jakie tajemnicze dokumenty zawiera kuferek?

Powiem że jak na thriller, jak dla mnie za mało było akcji, co prawda mamy spisek, ucieczkę, pogoń, tajne dokumenty, zabójstwo, a największej pikanterii dodaje temu wszystkiemu sam fakt że to wszystko jest nakręcane przez Watykan, a dokładniej kardynałów którzy chcą władzy - jednak za mało akcji. Jak wspominałam wcześniej nie czytałam jak do tej pory thrillera religijnego, więc może takie tempo akcji było zamierzone przez autora, by czytelnik mógł lepiej zapoznać się z postaciami, które były bardzo dobrze przedstawione, oraz problemami które trapiły Emmanuela i Kościół. Do tego książka porusza bardzo ciekawe tematy: narkotyki, antykoncepcja, wyświęcanie kobiet, ucieczki z własnego kraju. Na początku wydawało mi się że język książki będzie trudny, myliłam się - przewracane kartki książki coraz bardziej mnie wciągały, momentami dały do myślenia i zapewniły dobrze spędzony czas. Jeżeli znajdziecie czas to zachęcam Was do sięgnięcia po tę książkę.

Moja ocena: 4/6


Za możliwość przeczytania książki dziękuję pani Dorocie z Wydawnictwa M


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:




14 komentarzy:

  1. Lubię taką tematykę, jednak ta książka zbytnio mnie nie interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałem o tej książce i autorze. Uwielbiam taką tematykę i z chęcią zapoznam się z tą powieścią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem nie moja tematyka, ale może kiedyś... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj nie w moim guście, nie lubię thirllerów. Jeszcze z wątkiem religijnym, jakoś nie widzi mi się;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie poznam książkę. Lubię taką tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiałam się właśnie nad tą książką, dobrze wiedzieć, że to trzecia część.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję, że to książka dla mnie. Chętnie przeczytałabym ten thriller.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie niestety już znudziły te wszystkie Watykańskie spiski :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapewne byłaby świetna, gdyby nie Dan Brown...

    OdpowiedzUsuń
  10. też do tej pory nie czytałam thrillera religijnego, także może warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś w kierunku thrillera religijnego nie czuje pociągu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi, jak moje klimaty. Zapamiętam tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...