poniedziałek, 13 maja 2013

Katarzyna Michalak - "Sklepik z Niespodzianką. Lidka"

źródło
TYTUŁ: Sklepik z Niespodzianką. Lidka.
AUTOR: K. Michalak
WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 272


W trzeciej części Serii z Kokardką, z spośród przyjaciółek na główną bohaterkę wysuwa się Lidka - przemiła, łagodna, z trudnym dzieciństwem - gdzie jad sączony w jej serce zakompleksił ją, pani weterynarz, która ma męża gbura i łajdaka - jak twierdzą przyjaciółki i nadziwić się nie mogą dlaczego z nim jest? Właśnie dlaczego? - dlaczego tak usilnie tkwi przy nim, skoro jest ktoś kogo ona kocha z wzajemnością. Lidka nie ma swoich dzieci, dlatego tak chętnie podejmuje się opieki nad małym Kajtusiem, choć droga do tego była trudna i niemal Lidka nie przypłaciła tego odsiadką w więzieniu. Rozwód, utrata wszystkiego, życie z zasiłku - dla Lidki w małym spokojnym miasteczku nastały ciężkie dni. Czy Lidka pokona piętrzące się przed nią trudności? Czy spotka ją jeszcze coś dobrego? Czy nadejdzie upragniona miłość i dzieci?

A co dzieje się u pozostałych przyjaciółek: w Bogusi życiu pojawił się Oliwier, przystojny pan doktor, który do tego jeszcze potrafi majsterkować i nie tylko :) Czy powrót Wiktora spowoduje znów w życiu Bogusi zawirowania?,  u Adeli - szaleją hormony - a jej spokojny Janeczek , pokazuje że jest 100% facetem :) ale w ich życiu też dzieje się dużo i nie zawsze są to dobre rzeczy, jak chociażby .... a nie powiem bo zdradziłabym Wam wtedy tak wiele, a tego nie mogę zrobić.

Przy czytaniu trzeciej części: śmiałam się i łezka mi się zakręciła, a zakończenie - radosny happy end i niech nikt nie mówi że to takie nierealne, przesłodzone, niemalże miejscami bajkowe, może i tak, w życiu pewnie by tak pięknie nie było i takie sytuacje nie skończyły by się tak cudownie, ale nie zapominajmy że to książka, która ma nam pomóc oderwać się od codzienności, która ma dostarczyć na rozrywki. Żałuję że to już koniec, chętnie poczytałabym o dalszych losach przyjaciółek i ich życiu w Pogodnej.

Samą książkę podobnie jak wcześniejsze części czytało mi się bardzo dobrze, lekko, z ciekawością, może i bohaterowie nierealni, ale za to książka dostarczyła mi wiele emocji i spędziłam z nią wspaniałe chwile.  Polecam Wam całą Serię z Kokardką :)

Moja ocena: 5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Trójka E-Pik" (powieść obyczajowa z zagmatwanym wątkiem rodzinnym)

12 komentarzy:

  1. Cała seria jeszcze przede mną, ciekawa jestem, jak mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że Tobie też się podobała. To chyba moja ulubiona część, wbrew wszelkim opiniom jakoby była najgorszą z całej trójki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Katarzyna Michalak robi z czytelnikiem, co chce dlatego tak uwielbiam Jej książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że idziesz za ciosem:) Ja ostatnio miałam pierwsze spotkanie z prozą K. Michalak. Z zapartym tchem przeczytałam "Nadzieję" i jestem zachwycona. Koniecznie muszę sięgnąć po "Sklepik..."
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na razie stanęłam w tej serii na Bogusi, ale w wolnej chwili myślę, że nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja dalej nie wiem co z tą Panią Michalak... Jeszcze sie nie przekonałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. niedawno skompletowałam całą serię i będę się brać za lekturę. myślę, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie ostatnia część też się podobała, odebrałam ją podobnie, jak Ty i wcale nie uważam, żeby była najgorsza z serii i najmniej dopracowana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wreszcie i ja wzięłam się za p. Michalak i czytam "Lato w Jagódce" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta część podobała mi się chyba najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  11. wiele osób poleca tę serię, ja jej jeszcze nie znam, także wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...