wtorek, 26 lutego 2013

"Kaftanik dla dzieciątka - legendy chrześcijańskie"

źródło
TYTUŁ: Kaftanik dla dzieciątka - legendy chrześcijańskie
AUTOR: prac. zbiorowa
WYDAWNICTWO: PROMIC
STRON: 74
DATA WYDANIA: 2011

Kto z nas nie słuchał legend, przyprószonych nieco siwizną odległych czasów, o rycerzach, bądź świętych ... I kto nie tęskni, choć rzadko się do tego przyznaje, nawet przed sobą, za ich światem poukładanym i prawym, odwołującym się do prawd prostych i ważnych? Czy znajdzie się ktoś taki? Można by wątpić. 
Oto sześć historii, które choć ukryte w dawnych wiekach mogą zdarzyć się zawsze. Także teraz. Co więcej, każda z nich odsłania jakieś tajemnice, otwierając szeroko oczy, a jeszcze szerzej - serce! (źródło opisu - okładka książki)

"Kaftanik dla dzieciątka - legendy chrześcijańskie" to zbiór sześciu legend:
  1. Trzy złote monety na Boże Narodzenie - opowieść anonimowa
  2. Ubogi pielgrzym - Renzo Pezzani
  3. Jezus i łotr - legenda sycylijska
  4. Kaftanik dla dzieciątka - Pierro Bargellini
  5. Młyn Matki Bożej - legenda paryska
  6. Mnich i wieczność - legenda sycylijska
Najchętniej przytoczyłabym Wam choć jedną z legend ... dlaczego? ... bo mnie zauroczyły, po ich przeczytaniu poczułam że serce bije mi szybciej, przy niektórych uśmiech się pojawił, a kiedy indziej zamyślenie i cicha łza. Fakt - książeczka dla dzieci, krótkie legendy, z morałem, pisana prostym słowem, a jednocześnie takim mocno przekazującym pewne wartości ... dobro i serce dla drugiego człowieka ... czerpanie przyjemności z pomagania ... miłość dla bliźnich ... wiara w Boga i Matkę Przenajświętszą ... miłości Boga do nas ... patrzenie na rzeczy i ludzi i dostrzeganie w nich tego najlepszego, być może tego czego nie dostrzegamy na pierwszy rzut oka ... ufności.

Czytanie sprawiło mi wiele przyjemności, zresztą nie tylko mnie, ale także mojej córce, która z ciekawością słuchała i zadawała pytania gdy czegoś nie rozumiała, a ja w miarę możliwości odpowiadałam jej na zadawane pytania. Może ktoś stwierdzić że to nie do końca książka dla dzieci ... że być może porusza trudne zagadnienia ... nie, nic podobnego, jak już wspomniałam słownictwo jest bardzo proste i zrozumiałe, moja córka ma siedem lat i dla niej pewne pojęcia, czy morały legend nie były do końca zrozumiałe, ale od czego się ma mamę :) ... dla starszych dzieci na pewno będzie to w pełni zrozumiałe.

Do tego dodam że książeczka jest bardzo ładnie wydana, twarda okładka, w środku karki z grubego papieru, kolorowe i nawiązujące do legend obrazki. Uważam że książeczka może być świetnym prezentem ...zapytacie - z jakiej okazji? ... odpowiem - z każdej :)

Za możliwość przeczytania książeczki dziękuję pani Agnieszce z Wydawnictwa PROMIC


10 komentarzy:

  1. Sama z przyjemnością bym przeczytała.)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książeczka musi być niesamowita. Muszę się w nią zaopatrzyć. Będzie świetnym prezentem z okazji ... I komunii mojego syna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie. Podoba mi się owa książeczka i cieszy mnie, że ma grube kartki, gdyż tak szybko nie ulegną zniszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dla mnie. Myślę, że mojemu bratu również by się nie spodobała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka byłaby idealna dla mojej kuzynki i mojego kuzyna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na prezent jak znalazł. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...