poniedziałek, 21 maja 2012

TOP 10 - Dziesięć kreatywowych pytań i odpowiedzi!

ZABAWA U KRATYWY - chętnie i ja przyłącze się do zabawy :)
Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięć kreatywowych pytań i odpowiedzi!

1) Którego bohatera literackiego chciał(a)byś mieć teraz obok siebie?
2) W świecie której książki chciał(a)byś się teraz znaleźć?
3) Z którym bohaterem literackim zamienił(a)byś się dziś miejscami?
4) Gdyby porwało Cię Ufo, którą książkę zabrał(a)byś ze sobą na inną planetę?
5) Gdyby nakręcono film o Twoim życiu, kogo widział(a)byś w obsadzie aktorskiej?
6) W którym serialu chciał(a)byś zagrać?
7) Na czyim koncercie chciał(a)byś się pojawić (najlepiej na scenie ;))?
8) Który malarz powinien namalować Twój portret?
9) Którą postać z show-biznesu zaprosił(a)byś na sobotniego grilla?
10) Jakie jest Twoje najmilsze wspomnienie związane z książkami?

Odpowiedzi:
ad. 1. Jacka Westa z książek "Siedem cudów starożytności" i "Sześć świętych kamieni" , trzecia część tej trylogii ma wyjść w tym roku "Pięcioro największych wojowników" - już nie mogę się doczekać ..... a Jack West to taki nasz współczesny Indiana Jones - przystojny, wysportowany, były żołnierz, inteligentny, oczytany, czuły, opiekuńczy ...... spędzić z nim czas na australijskiej farmie lub wyruszyć w pełną niebezpieczeństw misję aby uratować świat :)

ad. 2.  Tu to znalazło by się kilka miejsc :) .... najchętniej tam gdzie cisza i spokój, piękne widoki ..... np. "Matka wszystkich lalek" - trochę Karkonoszy lub mała malownicza bretońska wyspa  ..... a może Mazury i cichy hotelik przemieniony z dawnego klasztoru - "Śmierć w klasztorze".

ad. 3. Z Marianną z książki "Podróż na liściu bazylii", pojechałabym do Włoch, Grecji, popływała jachtem .... cisza, spokój, zwiedzanie, lekki wiatr, morska bryza, słońce ..... dobre wino,oliwki :) mhmmmmmmmm

ad. 4. O to trudne pytanie, może coś w stylu "Zrób to sam" - Adam Słodowy, ale tam pewnie mają wysoko rozwiniętą technikę, więc pewnie coś do śmiechu, książki Pani J.Chmielewskiej np: "Wszyscy jesteśmy podejrzani" lub "Lesio", lub E. Stec "Polowanie na Perpetuę" lub "Klub Matek Swatek".

ad. 5. Zdecydowanie Meg Ryan, tylko trzeba by ją ufarbować na rudo :)

ad. 6. :) "Duma i uprzedzenie", serial BBC z 1995 roku, gdy go obejrzałam pierwszy raz, stał się od razu jednym z moich ulubionych ..... suknie, spokojna i cicha angielska wieś, Pemberley ..... no i pan Darcy :) .... książkę przeczytałam przed oglądnięciem serialu, a serial tylko mnie utwierdził w tym że Pan Darcy to zdecydowanie Colin Firth .... zresztą cała obsada aktorska serialu to strzał w 10.

ad. 7. Byłam kiedyś na koncercie "Pod Budą" było super :) był to koncert - powiedziałabym kameralny, bo takie bym wybrała ..... nie lubię tłumu, tłoku i jak jest zbyt głośno, więc typowy koncert odpada .... do tego raczej starsza muzyka, lata 70, 80 i trochę 90-tych - nie mam konkretnego ulubionego wykonawcy .... ale z bardziej głośnej muzyki to lubię Bon Jovi i Red Hot Chili Peppers.

ad.8. mhm .... może Leonardo da Vinci zrobił by ze mnie taką Mona Lise :D

ad. 9. Z zagranicy Nicolasa Cagea , a z polski  Jerzego Stuhra i Wojciecha Malajkata.

ad. 10. Jak miałam jakieś 10 lat i leżałam chora w domu, tato z biblioteki przyniósł mi do przeczytania książkę "Lew, czarownica i stara szafa" i od razu stałam się wielką fanką Narnii, a chciałabym zauważyć że to było bardzo, bardzo dawno temu :)  - no dobra to było gdzieś w połowie lat 80-tych i chyba nawet nikt nie myślał o ekranizacji Narnii ...... a potem tata wziął mnie do księgarni i kupiłam sobie następne części i systematycznie pilnowałam w księgarni kiedy wyjdą następna część żeby je kupić za skrzętnie oszczędzane pieniążki ..... cała sera była moim oczkiem w głowie.

1 komentarz:

  1. O proszę, z tą 'Narnią' bardzo mnie zaskoczyłaś - sama dopiero w pierwszym tomie siedzę, ale myślę, że ta seria nadaje się i dla dużych i dla małych, więc wiek nie ma tu właściwie znaczenia. Nadrobię to, co inni zaliczyli wiele lat temu :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...