piątek, 20 kwietnia 2012

Małgorzata Warda - "Dziewczynka, która widziała zbyt wiele"

TYTUŁ: Dziewczynka, która widziała zbyt wiele
AUTOR: M. Warda
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
STRON: 320
DATA WYDANIA: 2012  

Ile można poświęcić dla ukochanej osoby?
 Aaron i Ania są dla siebie całym światem. Kiedy ich matka zaczyna chorować, trafiają pod opiekę ciotki. Jej dom, który dziewczynka pamięta jako niezwykle piękny, wypełniony sztuką i antycznymi meblami, staje się miejscem przemocy i dramatycznej walki. Kto ochroni rodzeństwo, gdy wszystkie granice zostaną przekroczone? Czy dziecięca wyobraźnia Ani pozwoli jej zapomnieć o wydarzeniach w zamkniętym pokoju? Czy Aaronowi uda się ochronić swoją siostrę? 

Od wydania książki jest o niej głośno, rewelacyjne recenzje skłoniły mnie także do jej poszukania. Już wcześniej miałam styczność z twórczością pani Wardy czytając "Środek lata" i sama nie wiedziałam czy to będzie w takim samym stylu czy coś innego. Ale już sam tytuł woła że to nie jest zwykła książka, że tam będzie o czymś złym. Przeczytałam ........ a potem siedział i myślałam ...... najbardziej z przerażających myśli jakie mnie naszły to ta, że taka historia mogła naprawdę gdzieś się zdarzyć, że tacy Andrzeje krążą po naszych ulicach, uśmiechają się , są zadowolenie, a gdzieś rozgrywają się dramaty spowodowane przez takich Andrzejów, że gdzieś są takie ciocie Gabi sięgające nie po to co powinny, że gdzieś są takie Panie Budzisz zamykające się w swoim świecie, które zapominają że mają coś cennego - dzieci,  że gdzieś dzieci zdane są same na siebie, muszą same sobie być podporą, martwić się o siebie i bać się, że muszą dbać o swoich rodziców - rodzica bo oni nie są w stanie zadbać o siebie i dzieci. 
O czym jest książka, pominę fabułę, powiem krótko ..... książka jest o miłości, strachu, przemocy w dosłownym tego słowa znaczeniu, niezrozumieniu, wyśmiewaniu ....... oskarżeniu kogoś bliskiego, kochanego, by go ochronić .......... by przestał myśleć o ...... samobójstwie ......... bo złe myśli, wspomnienia zatruwają jego umysł ....... .

Przeczytajcie, na pewno książka wywrze na Was wrażenie i na długo pozostanie w Waszej pamięci, a po jej lekturze natłok myśli sprawi że na niektóre rzeczy zaczniecie patrzeć inaczej.

Moja ocena: 6/6

1 komentarz:

  1. Książka jest niesamowita. Autorka doskonale kreśli profile psychologiczne głównych postaci, a wciągająca narracja dopełnia reszty.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...